woensdag 5 september 2012

Dokters kunnen nu ook videobloggen: clear.md


Artsen kunnen sinds 24-7-2012 op een nieuwe manier hun boodschappen bloggen: per video!

Clear.md biedt artsen op de website www.clear.md de mogelijkheid om een zelfgemaakte, korte video (maximaal 1 minuut) te plaatsen over een medisch onderwerp naar eigen keuze. Een prachtige manier om een eigen stukje expertise te etaleren, dat door patiënten en collega's bekeken kan worden. Een bijzondere categorie video's zijn de zogenaamde vidscriptions: doktersadviezen op video die op voorschrift bekeken kunnen worden. 
Via het clear.md platform kunnen patienten een dokter vinden met een bepaalde expertise binnen een bepaalde geografisch gebied (geotailored search). 
Bekijk de  introductievideo op www.clear.md
De hamvraag m.b.t. de levensvatbaarheid van dit innovatieve initiatief is: "Zijn artsen bereid om de video's te maken?" De nabije toekomst zal uitwijzen of artsen de waarde ervan inzien.
Om het eens uit te gaan proberen heb ik me opgegeven voor een doktersaccount. Ik ben benieuwd of andere talen, zoals het Nederlands, worden toegelaten op deze website. Zodra ik meer weet breng ik u op de hoogte.

Natuurlijk is clear.md te volgen op twitter: @clearmd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef hier uw reactie op dit blogbericht: